Logo stichting Upside Down

Snel kijken: nieuwe naam en logo

Vanaf vandaag staat boven aan deze pagina stichting Upside Down. Inderdaad, Upside Down en niet De Upside van Down. Niet meer. Geen grote verandering, het gaat maar om vijf letters. Waarom? Onze nieuwe naam Upside Down past beter bij onze missie.

 

Na 15 jaar werd het tijd eens kritisch te kijken naar onze naam en logo. Want zowel de buitenwereld als wijzelf zijn in die jaren natuurlijk best een beetje veranderd. Ook merkten we steeds vaker dat onze naam voor verwarring zorgde. Bij het horen van de naam De Upside van Down dachten veel mensen dat wij vooral de zonnige en mooie kanten van downsyndroom wilden etaleren.

 

Op zich niet erg, maar dat is nooit ons uitgangspunt geweest. We willen vooral een eenlijk en compleet beeld laten zien. Positief, maar voor ons betekent dat niet dat je altijd maar happy bent. Positief zijn is juist dat je op momenten dat het zwaar is en je even geen uitweg meer ziet, vasthoudt aan de gedachte dat er weer betere dagen gaan komen. Dat geluk hand in hand gaat met verdriet, Zonder het één, bestaat ook het ander niet.  Onze nieuwe naam Upside Down past beter bij die missie.
 

Bij een nieuwe naam hoort natuurlijk ook een nieuw logo. In ons oude logo zie je de roze tulp. De tulp is niet zomaar gekozen. Welke kleur tulp je ook kiest, het geven van een tulp is een regelrechte liefdesverklaring. Rode tulpen staan voor eeuwige liefde, gele tulpen voor waardering en sympathie. Witte tulpen staan voor vergeving, roze voor moederliefde en een gevarieerde bos voor pure schoonheid. Moederliefde dus. Dat moest blijven. Grafisch vormgever Ingrid Maters ging voor ons aan de slag en al gauw waren we verliefd op het nieuwe logo. Helemaal van deze tijd, maar toch nog onze vertrouwde tulp als middelpunt.