Als journalist, reclamemaker of programmamaker heb je de mogelijkheid om écht impact te maken: je kunt beeldvorming veranderen en vooroordelen doorbreken. Door mensen met een beperking, zoals downsyndroom, een plek te geven in je artikel, programma of reclame, draag je bij aan een meer inclusieve en diverse samenleving. Media spelen een sleutelrol in hoe we de wereld zien, en steeds meer bedrijven en merken zien het belang van inclusiviteit in. Door inclusieve verhalen te vertellen, vergroot je niet alleen je impact, maar bereik je ook een breder, diverser en betrokken publiek.
Heel Nederland leefde mee met het liefdesleven van supermarktmedewerker Pim, gespeeld door Nando Liebrechts, een acteur met downsyndroom. Een mooi voorbeeld.
Eva van de Veer praat in elke aflevering met iemand met een verstandelijke beperking. Over de alledaagse dingen in het leven: liefde, vriendschap, social media en werk.
De slogan van Mr. Marvis is: play every day. Dé Mr. Marvis is speels, heeft een eigen stijl, heeft lak aan de wereld en straalt positiviteit uit. Net als Bruin Parry.
Vodafone Ziggo wil niet alleen in de organisatie, maar ook in hun reclame-uitingen iedereen laten meedoen. Zoals in de hocus-pocus reclame.
Vakkenvuller Sjoerd met downsyndroom werd vlogger en slaagde erin de moeilijke doelgroep van 12 tot 18 jarigen aan de AH-supermarkt te binden.
Een feelgoodfilm, die laat zien dat liefde, vriendschap én familie uitdagend zijn. Een van de hoofdrollen is voor Wesley, met downsyndroom.
In TV-programma Kitchen Impossible probeert Meesterchef Robert Kranenborg acht jongeren met een verstandelijke beperking alles te leren over koken.
No Limits Network is het online platform van KRO-NCRV. No Limits publiceert reportages over toegankelijkheid, over meedoen en erbij horen.